Despre noi
Organizaţia
lui Iehova, este un aranjament ordonat şi bine închegat al creaturilor Sale
devotate şi supuse, pentru ca ele să poată lucra împreună într-un scop comun şi
în armonie cu scopul Său, şi pentru ca ele să poată face aceasta în pace şi în
unitate, fără ceartă sau conflict, ci, dimpotrivă, cu folos, cu o linişte mereu
în mişcare şi cu o stare plăcută a inimii şi a minţii. Organizaţia lui Dumnezeu
este singura de genul acesta. Toţi membrii ei sunt una cu marele ei Organizator,
Iehova Dumnezeu şi una cu colegii lor membrii. Înțelepciunea Sa perfectă face
aceasta în acest mod. Organizaţiunea este teocratică, deoarece Dumnezeu este
organizatorul ei şi supremul ei conducător în toate timpurile. Ea lucrează în
chip teocratic, pentru că funcţionează
primind ordine de sus în jos, de la Dumnezeu Fiul său Isus Christos, şi nu de
jos în sus, de la membrii organizaţiunii, de jos.
Noi devenim
membrii ai poporului organizat a lui Dumnezeu pe pământ, întrucât ne consacrăm
Lui prin bunele oficii ale „Singurului Mijlocitor între Dumnezeu şi oameni, omul
Christos Isus ; care se dădu pe sine ca preţ de răscumpărare pentru toţi”
- (1 Timotei 2:5, 6). Întrucât ne-am
consacrat lui Dumnezeu spre a fi a Lui şi spre a face voia Sa, trebuie să ne
asociem cu ceilalţi din poporul Său şi trebuie să ne unim cu ei în facerea
voinţei divine, găsindu-ne poziţia noastră în organizația Sa şi executând
lucrarea noastră în această poziţie. Consacrându-ne Lui prin Isus Christos, cui
altcuiva am aparţine, decât Lui ? Şi dacă noi suntem consacraţi astfel spre a
face voia Sa în mod unit, a cui organizaţiune am putea noi fi, decât
organizaţiunea lui Dumnezeu, organizaţiunea Sa teocratică. Noi nu putem tăgădui
că, prin faptul că ne unim cu organizaţiunea lui Dumnezeu, suntem supuşi
anumitor responsabilităţi. Noi am fost, acum, numiţi într-o poziţie specifică
în legătură cu organizaţiunea. Prin aceasta cad asupra noastră anumite
obligaţiuni şi suntem chemaţi să împlinim anumite sarcini şi îndatoriri, pe
care trebuie să le îndeplinim cu credincioşie, pentruca să câştigăm aprobarea
divină. Dar nici un om sau creatură nu ne-a forțat sau obligat să facem acest
pas al consacrării. Noi facem acest pas în mod voluntar, din propria noastră
voinţă liberă, din iubire faţă de Dumnezeu.
„Organizaţia teocratică şi
corporaţia ei Guvernatoare” paragrafele 4, 5, 6, 8 citate parţial
A face
voia lui Dumnezeu
O altă
responsabilitate a unui martor a lui Iehova pe lângă serviciul de predicare a
evangheliei este să se păzească nepătat de lume. „Închinarea curată şi nepătată înaintea lui
Dumnezeu Tatăl nostru este să cercetăm pe orfani şi pe văduve în necazurile
lor, şi să ne păzim neînchinați de lume.” (traducerea Dr. Nitzulescu
anul 1913) - Iacob 1:27. În armonie
cu această concluzie după definiţia cum o dă Iacob despre o închinare curată şi
nepătată, întrebăm: Apostolul Pavel a vestit împărăţia lui Dumnezeu din casă în
casă, el a mers în serviciul lui Iehova Dumnezeu şi a arătat îndurare văduvelor
şi orfanilor, prin aceia că le-a propovăduit evanghelia împărăţiei. Ce ar fi
însemnat însă, dacă apostolul Pavel pe
lângă aceasta în acelaş timp s-ar fi pătat prin legătură pretenească cu lumea
aceasta? El şi-ar fi întrebuinţat timpul în serviciul de campanie pentrucă el a
pus întradevăr mărturie pentru împărăţie, în ochii lui Dumnezeu însă lucrarea
Sa în serviciul de campanie ar fi fost pângărită; serviciul său parţial pentru
Iehova Dumnezeu ar fi fost degeaba şi nu i-ar fi adus răsplată cerească. De
aceea acelora, cari se alătură astăzi Martorilor lui Iehova, le spunem un
lucru: Nimeni să nu cugete,că participarea sa la lucrul de propovăduire în
campanie este destulă ca să stea curat în ochii lui Dumnezeu, şi că se va
scuza, dacă timpul liber cînd cineva nu este activ în campanie, şi-l petrece cu
aceea, că pentru distracţii egoiste imită felul acestei lumi şi cultivă
legături sociale cu oamenii din lume sau umblă haimana la marginea acestei
lumi. Lumea aceasta este pângărită de demonii nevăzuţi şi de comerţ, politică
şi religie. Ea este pângărită în ochii lui Dumnezeu, necurată; ea este duşmanul
incorigibil a lui Dumnezeu precum este duşmanul creştinilor, cari sunt devotaţi
împărăţiei lui Dumnezeu.
A admira
această lume, a găsi plăcere în îndeletnicirile sale şi a căuta intimitate
prietenoasă cu ea, înseamnă prin urmare, a trece la dușmanul lui Dumnezeu şi a
săvârşi o faptă neprietenoasă faţă de Dumnezeu; însemnează, a te deda la curvie
spirituală sau a săvârşi adulter spiritual. Este un compromis : şi aceasta duce
la răceală faţă de Dumnezeu. Nici Dumnezeu şi nici Christosul Său nu voieşte,
ca un astfel de nepăsător să vorbească pe pământ pentru El. Acelora, cari se
mărturisesc a fi creştini şi se află în această stare Laodicea, le zice
Christos Isus: ,,Iată
ce zice Celce este Amin, Martorul credincios şi adevărat, începutul zidirii lui
Dumnezeu : Ştiu faptele tale : că nu eşti rece, nici în clocot. O, dacă ai fi
rece sau în clocot ! Dar, fiindcă eşti căldicel, nici rece, nici în clocot, am
să te vărs din gura Mea” - Apoc.
3:14-16. Christos Isus s-a ţinut departe de orice compromis şi de prietenie
cu lumea aceasta ca să fie un martor credincios şi adevăra a lui Iehova Dumnezeu.
La fel spune şi Pavel : „Ci mă port aspru cu trupul meu şi-l ţin în stăpânire, ca
nu cumva, după ce am propovăduit altora, eu însumi să fiu lepădat.” -
1 Corinteni 9:27.
„Punctul
principal în argumentarea lui Pavel este: Dacă el acum, după ce în lucrul de
misiune şi propovăduire a atins realizări, cari n-au fost întrecute de niciun
alt apostol al lui Christos, ar ceda fără frâu corpului său şi şi-ar plăcea lui
însuşi în mod egoist, atunci aceasta ar trebui să ducă la lepădarea sa. El ar
pierde premiul, răsplata pusă în vedere de Dumnezeu. Pavel nu şi-a închipuit,
că în timpul de lucru obişnuit ar putea propovădui în public şi din casă încasă
şi după aceea, în timpul de odihnă sau în afacerile lui cu totul personale, ar
putea urma cursul acestei lumi. Mersul acestei lumi este nedrept; şi Pavel a
avut în tot timpul în minte, dimineaţa, la amiaz şi seara, că a trebuit să fie
devotat dreptăţii, şi anume în afacerile sale particulare exact aşa ca şi cum
în acele, cari au stat în legătură cu publicul. Deşi s-a aflat în mijlocul
lumii, totuşi nu s-a făcut o parte a sa, şi nici nu s-a lăsat să fie atras pe
drumul ei. El nu s-a retras din cauza aceasta într-o mănăstire religioasă, ca
să înconjoare o atingere personală cu oamenii acestei lumi. Cum ar fi putut
între astfel de împrejurări să propovăduiască evanghelia în public şi din casă
în casă? El s-o ţinut departe de această lume, prin aceea că nu s-a făcut
prietenul şi tovarăşul ei. 1 Corinteni
15:33 ,,Nu
vă înşelaţi: ,,Tovărăşiile rele strică prieteniile bune”. Închinătorul
curat şi nepătat va evita prudent de a cultiva sociabilitate cu oamenii lumii
în mod corporal, personal. În afară de aceasta, el se va păzi ca să se nască în
el o înclinare spirituală pentru această lume sau o dorinţă după comunitate cu
ea, pentru ca el personal să nu se conformeze apoi metodelor şi măsurilor ei şi
să nu fie ispitit, să aducă această închinare în cercul poporului consacrat a
lui Dumnezeu. De aceea zice apostolul: ,,Gândiţi-vă la lucrurile de sus, nu la cele de pe
pământ.” Coloseni 3:2.
Asemănarea spirituală cu lumea aceasta conduce în cele din urmă la atitudinea
asemănătoare şi conduce şi în mod corporal la alăturare la această lume. În
această cunoştinţă a scris Pavel către aceia, cari ar voi să aducă un serviciu
înţelept lui Dumnezeu: ,,Să nu vă potriviţi chipului veacului acestuia (să nu vă
potriviţi chipului acesteia alte traduceri), ci să vă prefaceţi, prin înnoirea
minţii voastre, ca să puteţi deosebi bine voia lui Dumnezeu: cea bună, plăcută
şi desăvârşită” - Romani 12:2.
Lumea este dedată lucrurilor trupului; pentrucă ea nu ştie ce este spiritul sau
puterea activă a lui Dumnezeu. Apostolul citează lucrurile lumeşti ale trupului
pentru noi şi zice: ,,Şi faptele firi pământeşti sunt cunoscute, şi sunt
acestea: preacurvia, curvia, necurăţia, desfrânarea, închinarea la idoli,
vrăjitoria, vrăjbile, certurile de partide, pizmele, uciderile, beţiile,
îmbuibările şi alte lucruri asemănătoare cu acestea. Vă spun dinainte, cum am
mai spus, că cei ce fac astfel de lucruri, nu vor moşteni Împărăţia lui
Dumnezeu.” - Galateni 5:19-21.
Lucrurile necurate şi pătate nu aparţin la o închinare adevărată lui Dumnezeu
în spirit şi în adevăr. Ele aparţin la lumea aceasta, la vrăjmaşul lui Dumnezeu
şi al împărăţiei Sale. De aceea toţi vestitorii împărăţiei lui Dumnezeu trebuie
să iasă din calea astorfel de lucruri lumeşti. Apostolul a găsit de lipsă să
avertizeze comunitatea creştinilor din pricina acestora, pentru ca să nu
permită să ajungă între ea ceva aluat lumesc, care ar putea la urmă să
deosebească întreagă adunarea cu lucruri lumeşti.
Lumea în
starea părăsită umplută de patimi, care are ca dumnezeu pe Satan, Diavolul,
este dedată la astfel de lucruri. Atunci primul pas înţelept, pentru a rămâne
departe de la practicarea acestor lucruri sau de la amăgirea spre ele, constă
din aceea, de a te ţine deosebit de către lume. Pentru a câştiga curăţenia
vieţii şi a serviciului lui Dumnezeu, nu te poţi retrage nicăieri altundeva,
decât la organizaţiunea teocratică a lui Iehova. Şi dacă oameni nestatornici
din ea cedează unei dorinţe egoiste şi le place să se amestece printre lume,
unde cu siguranţă vor fi pătaţi şi spurcaţi, atunci refuză de a te asocia cu ei
Proverbe 4:14-17. În loc de aceasta
ţineţi-vă strâns de organizaţia, care reprezintă pe lumea nouă a dreptăţii.
Dacă suntem închinători curaţi şi fără pată, neîntinaţi de lume de păzim de
aceea, să aducem ocară asupra numelui lui Iehova. Atunci facem cinste numelui,
pe care îl purtăm, şi suntem părtaşi cu bucurie la justificarea Sa. Pentru
rămăşiţa, care se întoarse din Babilon, ca să introducă din nou în Ierusalim
închinarea la Iehova, stă scris: ,,Bucuria în Iehova este tăria voastră”. - Neemia 8:10 (traducerea americană).
Necredincioşie
nu procură nici pace nici bucurie, ci cauzează numai conturbări şi anume
înlăuntrul celui necredincios însuşi şi între aceea, cu cari este legat el.
Pentru ca să ne păstrăm ca închinători la Iehova în zilele din urmă ale acestei
lumi, nepătaţi de ea, trebuie să ne consacrăm închinării şi serviciului lui
Iehova şi să ne punem la o parte aceea, ce aparţine organizaţiei duşmanului.
Ocrotire şi siguranţă găsim în aceea că rămânem activi în lucrarea poruncită de
Dumnezeu, şi anume în propovăduirea acestei evanghelii a împărăţiei în toată
lumea, la toate noţiunile ca o mărturie, până vine sfârşitul - Matei 24:14.
Diavolul se
găseşte în mod provocator că poate să strice toată închinarea la Iehova
Dumnezeu. Eşti şi tu de aceeaşi părere ca şi Diavolul? Nu? Atunci fă pe
Diavolul mincinos, prin aceea, că-ţi păzeşti închinarea curată, nestricată şi
nepătată.
În lume, care
este pe cale de a dispare, nu există bucurie adevărată, satisfăcătoare de inimă
şi nici fericire adevărată; deoarece petrecerile (distracţiile) ei sunt
egoiste, inducătoare de eroare, ca şi cum ai mânca cenuşă, care lasă în urmă un gust amar. Pe pământ nu
se găsesc bucurii şi binecuvântări mai minunate, ca înlăuntrul zidurilor
sigure, în care te poţi încrede ale organizaţiei lui Dumnezeu. Ele sunt o
gustare anticipată a bucuriilor şi binecuvântărilor veşnice, cari în lumea
viitoare dreaptă vor fi partea închinătorilor credincioşi.”
Citat parţial din Turnul de Veghere Nr. 10 şi Nr. 11 din
1947; Subtitlul „A te păzi nepătat de
lume”
Bună ziua,
RăspundețiȘtergereO mică completarea aș vrea să aduc privitor la Organizația lui Iehova, anume, din 1931 fiecare revistă Turnul de Veghe, redă pe prima pagină din cine este formată organizați lui Iehova. Mai precis din 15 Octombrie, 1931.
„CĂ ORGANIZAȚIA LUI IEHOVA se numește Sion și că Isus Cristos este Ofițerul Șef și prin urmare este Regele de drept al lumii; că unșii și credincioșii urmași ai lui Cristos sunt copii Sionului, membri ai organizației lui Iehova și sunt martorii săi a căror datorie și privilegiu este să mărturisească supremația lui Iehova, să declare scopurile lui cu privire la omenire așa cum sunt exprimate în Biblie și să poarte fructele regatului înaintea tuturor celor ce vor auzi.”
Vă propun să analizați cu atenție această frază care a fost permanent în reviste, începând cu anul 1931.
Numai bine.
Frumos este că cel care propune aceasta analiză să o facă chiar el.
RăspundețiȘtergere